T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / MALTEPE - Celal Avşar Ortaokulu

ÇOCUKLARLA İLETİŞİM KURARKEN ÖNERİLER

ÇOCUKLARLA İLETİŞİM KURARKEN ÖNERİLER

ÇOCUKLARLA İLETİŞİM KURARKEN ÖNERİLER;

 

Dinleyin.

Yargılayan, suçlayan, inatlaşan değil; ANLAMAYA ÇALIŞAN olun.

Çocuğun/gencin kişiliğini değil, DAVRANIŞINI eleştirin.

 

Güçlü, olumlu yanlarını ve çabalarını TAKDİR edin.  Örnek: “Çok zekisin” demek yerine, “Sınavına hazırlanırken özet çıkardın, tekrar ettin, anlamadığın kısımları bilen arkadaşlarından öğrendin ve güzel bir not aldın.  Verimli çalıştın ve ben çok mutlu oldum.” diyebilirsiniz.

Öğüt vermek yerine, DAVRANIŞLARINIZLA örnek olun. Çocuk olumlu davranışlarınızı da olumsuz davranışlarınızı da okula, arkadaşlarına yansıtabilir.

Evinizde açık ve net kurallar,sınırlar,yaptırımlar ve ödüller olmalı. Kuralları beraber belirleyip nedenlerini açıklamanız yerinde olacaktır. Teknoloji kullanımının sınırları net ve takibi sürekli olmalı.

Ona TELAFİSİ MÜMKÜN HATALAR yapma fırsatı verin. Hatalarından öğrenmesini sağlayın.

SORUMLULUK verin. Masayı toplama, odasını toplama, kardeşiyle ilgilenme, kuşların yemini verme vb. Sosyal sorumluluklar verin: Sokak kedilerini besleme, yaşlılara yardımcı olma, fidanları sulama vb. BERABER ETKİNLİKLER YAPIN.

Özellikle yakın ARKADAŞLARINI tanıyın. Mümkünse aileleriyle de tanışın.

Kendinizi onun yerine koyun, onun da kendini sizin yerinize koyması için çabalayın.

BEN DİLİ’ni kullanın. Sorunun ne olduğunu, nasıl etkilendiğinizi, duygunuzu ve beklentinizi açık ifade edin.

Örneğin; “Neredesin sen? Hangi cehennemdesin? Utanmıyor musun?!!!”demek yerine,“Eve geç geldiğin için endişelendim ve seni merak ettim; ayrıca bu duruma canım sıkıldı, öfkeliyim. Eve daha önce anlaştığımız saatte gelmeni bekliyorum.”diyebiliriz.

 

Anne ve baba olarak TUTARLI yaklaşın.

İlgi ve yeteneklerini geliştirmesi için teşvik edici olun.(Spor, müzik, resim, tiyatro, edebiyat vb.)

Değer verdiğinizi ve sorun ne olursa olsun dinlemeye hazır olduğunuzu hissettirin. Sizinle konuşamayacaksa, iletişim kurabileceği bir yakınına, arkadaşına, rehber öğretmene ya da psikoloğa yönlendirin.

Sorunlar karşısında ÇÖZÜM ODAKLI olun. “Nasıl çözebilirim, nasıl yardım edebilirim, kimden yardım alabilirim?”

Değer verdiğinizi ve sevginizi hissettirin, İLETİŞİM KANALLARINI DAİMA açık tutun. Siz iletişim kurmazsanız, aradığı değeri “DIŞARIDA” arayacaktır!

CELAL AVŞAR ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 19.11.2024 - Güncelleme: 19.11.2024 09:48 - Görüntülenme: 5
  Beğen | 0  kişi beğendi